duminică, 14 iulie 2013

Vorbele lui Diogene din Sinop

-Calomnia nu reprezintă altceva decât "zgomotul" pe care îl fac cei nebuni. -------------------------------------------------------------------------------- -Dacă ai dat şi altuia, dă-mi şi mie; dacă n-ai dat, începe cu mine. -------------------------------------------------------------------------------- -Dintre toate fiarele sălbatice, cea mai primejdioasă este bârfitorul, iar printre cele domestice e linguşitorul. ----------------------------------------------------------------------------------------- -Nu-mi lua ce nu-mi poti da ! ----------------------------------------------------------------- -Gelozia e durerea de a vedea pe altul posedând ce posedăm. --------------------------------------------------------------- -Gloria e hrana prostiei. --------------------------------------- -Cel mai frumos lucru din lume: Vorbirea sincera ! ----------------------------------------------- -" Cum poate fi un rau cand ea fiind prezenta, n-o mai simtim ? " ( despre moarte ) ----------------------------------------------------------- Sunt Diogene, Cainele ( Kinos ) Ma gudur pe linga cei care-mi dau ceva, latru pe cei care nu-mi dau si-mi infig coltii in ticalosi. " ( Diogene iubea cainii pentru loialitatea si sinceritatea lor.) ------------------------------------------------------------------- Oamenii buni - chipuri asemanatoare zeilor. --------------------------------------------------------------- Invatatura adevarata este cea traita nu cea scrisa. ------------------------------------------------------- " Leii niciodata nu devin sclavii celor care ii tin ci din contra cei care ii tin devin sclavii lor. " ------------------------------------------------------------------------------------------------- "Lucruri pretioase se vand pe nimic si invers. " --------------------------------------------------------- Intr-o zi a vazut un copil care bea apa din palma si si-a aruncat ulcica din desaga rostind cuvintele: " Un copil m-a intrecut in felul simplu de a trai." ----------------------------------------------------------------------- Platon despre Diogene: " Un Socrate dement. " --------------------------------------------------- Intr-o alta zi cerea de pomana unei statui. Cand a fost intrebat de ce face asta ? A raspuns: Ca sa ma invat cu refuzul.' ----------------------------------------------------- Platon l-a facut " caine " dar el a zis: " E foarte adevarat fiindca si eu m-am intors la cei care m-au vandut. " -------------------------------- Intr-o zi fiul unei prostituate lovea in oameni cu pietre. Diogene i-a zis: Sa ai grija sa nu-ti lovesti tatal ! " ------------------------ " In cursul vietii mi s-a dar sa vad marinari, medici , filozofi si am gandit ca omul este este cel mai inteligent dintre animale dar dupa ce mi-am aruncat ochii asupra interpretilor de vise si asupra prezicatorilor si celor ce ii asculta am gandit ca nu exista animal mai nesabuit ca omul." ------------------------------------------------------ " Nu am gasit un loc mai buna. " a replicat Diogene cand unul i-a zis sa nu scuipe pe jos la el in casa. -------------------------------------------- " Sunt cetatean al lumii. " -------------------------------- Caut un om si nu-l gasesc ! ----------------------------------------- Dragostea de bani - metropola tuturor relelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu