sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Am preluat stafeta...



1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?

Lui Mircea Cartarescu.

2. Care sunt motivele pentru care lea-ţi încredinţa sarcina aceasta?

Scriitura lui este deopotriva de observatie si inventie, 'cu linii de fum intre himeric si realist' Si fiindca ea se aventureaza in „misterii" submundane cred ca biografia va capata acel aer misterios si rafinat... Sa-ti scrie biografia Cartarescu este un vis mult prea frumos...

3. Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra o urmă a umanităţii?

Biblia

4. Cum arată pentru dvs pauza ideală pentru a citi o carte?

In singuratate citesc cel mai bine... Subliniez cu creionul fiecare fraza care-mi place din romanul respectiv...

5. Daca aţi avea puterea de a şterge un personaj de roman care ar fi acesta?

Am mai multe personaje pe care le-as sterge...
Parfion Rogojin din romanul 'Idiotul', 'Woland' din 'Maestrul si Margareta' si Soacra din 'Soacra cu trei nurori'... :)

6. Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?

Rogojin este barbatul malefic care distruge femeia rafinata pe care o iubeste... Woland ma sperie deoarece este diavolul... Nu mai zic de Soacra care de mica mi-a dat fiori... :))

7. Cati kilometri aţi merge pentru a găsi o carte ?

Numai pentru a gasi Biblia, as merge chiar si la capatul lumii...

8. Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi ?
Aş prefera sa ma intalnesc cu Nae Ionescu...

9. Care ar fi primele cuvinte care le-aţi adresa (În afară de Bună ziua ! ) ?

I-as spune ca-l consider tatal meu spiritual... Ce faci tata ? :))

10. Descrieţi biblioteca visurilor voastre.

Biblioteca visurilor mele trebuie sa fie de mare intindere ( sa aiba zeci de mii, sute de carti care sa sarute tavanul incaperii )... Sa am carti rare, vechi si alese 'pe spranceana'... Asadar, nu va exista nimic de genul Sandra Brown, Coelho sau alt kitsch... Apoi, vreau sa urc cu scara pentru a-mi alege cartea pentru seara respectiva... In jur, sa fie o soba imensa si pe geam sa privesc cum 'fulguieste', sa mai fie tolaniti niste pisici, sa miroasa a vanilie si scortisoara, sa motaie niste flori din ghivece si pe masa de studiu sa am multe portocale, catifea rosie si un leu mare din bronz... Am uitat fotoliul cu masaj si lumina difuza a lampii! :))

P.S: Multumit, Catalin? ;)
Multumit, Costea ? ;)

6 comentarii:

  1. Regele alb
    îşi mpinse toate piesele înainte,
    iar regele negru a procedat identic...
    până când unul a fost prins pe picior greşit...

    RăspundețiȘtergere
  2. Si care a fost acela prins pe picior gresit ? ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, mulţumit...

    @Cătălin, caută la mine poezia care se numeşte: Ultima partidă de şah ! - o poţi găsi la etichete unde scrie: Poeziile mele.

    RăspundețiȘtergere
  4. O tot caut si nu o gasesc...Dar nu renunt... :)

    RăspundețiȘtergere