vineri, 15 ianuarie 2010

Bucuresti


Iubesc Bucurestiul inca decand eram mica !Plang pentru fiecare cladire istorica de valoare care-i este ucisa si rad pentru orice cadou frumos pe care Bucurestiul il primeste din partea oricui! Asa cum bine spune Toader Popescu:" orice oras care se respecta din Europa are o zona veche si o zona noua.Nicaieri nu se amesteca cladirile vechi cu cele noi."...si eu doresc darul acesta pentru Bucuresti!Oricum il iubesc si mi-l imaginez ca pe un batran geniu care uneori este invadat de pureci...Iubesc Centrul Vechi si ma dau in vant dupa un dulce amurg pe strazile:Selari,Lipscani,Franceza,Curtea Veche,Curtea Sticlarilor sau pentru o gustarica aleg Hanul cu tei,Hanul Gabroveni,Carul cu bere...Biserica Stavropoleos imi da linistea de care am nevoie precum si plimbarle prin Cismigiu.Ce pacat ca oamenii nu mai sunt bine imbracati ca odinioara! Pentru alte rafinamente aleg Ateneul sau Opera dar pot savura si o Cola pe treptele Cec-ului,admirand aceasta veche si splendida cladire.Palatele din Bucurestiul de odinioara acum s-au transformat in muzee sau institutii...Doar ele ,solitare starjuiesc memoria unora ( din ce in ce mai putini..) care nu au uitat ce oameni eleganti le-au calcat pragurile...Eleganti in gesturi si tinuta! Opusul celor de azi...Dar GENIUL batran ingaduie ca un bunic intelept sa-l tragem de barba...iarasi si iarasi...Pana intr-o zi cand sper sa nu se intample ceea ce mi-e si teama sa rostesc...

Un comentariu:

  1. Va multumesc ca ma citati, insa, daca ati fi citit cu atentie, ati fi remarcat ca eu spun, in articolul meu, exact contrariul: ca SE POT amesteca cladirile vechi cu cele noi.
    Cu stima,
    Toader Popescu

    RăspundețiȘtergere