miercuri, 6 iulie 2011

Babilonul


Nu este o lucrare terminata...Dar este ametitor de frumoasa...Cand l-am intrebat pe Zamfir Dumitrescu cand o termina mi-a raspuns intr-un mod genial: " Babilonul nu se termina niciodata! " Ce-i drept, asa este... Babilonul este insasi viata noastra de zi cu zi in lumea asta...

Ochiul este al meu...



Iata ce spune Zamfir Dumitrescu despre Babilon:
"Am o viaţă lungă, cu de toate, bune şi mai puţin bune, de laudă şi de nelaudă...De mai bine de un an pictez un ,,Babilon,,. Lucrare amplă, grea, dificil de pictat şi de privit.( am postat fragmente din această compoziţie pe fişierul de mobil). Este tipul de pictură care se poate lucra la nesfârşit, niciodată terminabilă.De câte ori mă aplec asupra ei, îmi amintesc de personajul fabulos al lui Balzac, bătrânul pictor celebru care s-a închis în atelier anunţând lumea că va realiza opera vieţii sale şi va lucra la ea până la moarte...A murit, singur, criticii şi admiratorii năvălind în atelier, curioşi la culme să vadă capodopera marelui maestru: o pictură năclăită, fără coerenţă vizuală, un amestec absurd de forme, umbre şi culori...,,Babilonul,, meu este concluzia amară a unei vieţi considerate de succes, imaginea-simbol a unei societăţi visate şi nerealizate din cauza impotenţei conceptuale a speciei umane..Este, poate, testamentul meu pictat, adresat, nu urmaşilor mei (la ce bun?) ci, în mod absurd (ca ínsăşi viaţa), mie însumi! "
























2 comentarii: