miercuri, 11 august 2010

Amintiri din comunism



Comunismul a cazut cand aveam sapte ani...Mintea mea de copil a strans totusi, niste amintiri din perioada comunismului. Gheara lui apriga mi-a ranit cei sapte ani de viata dar cand ma gandesc la parintii si bunicii mei, oftez...Fiindca la ei 'a taiat' in carne vie...

-Mi-aduc aminte ca era frig si totul cenusiu precum majoritatea blocurilor muncitoresti...

-Se lua des lumina...

-Cozile inteminabile la portocale, carne, unt, pantofi s.a.m.d...

-Painea o luam pe cartela...

-Ne racoream la un Cico sau la un Brifcor la cofetaria 'Scufita Rosie',,,Pepsi beam mai rar dar avea un gust parca mai bun decat cel de acum...

-Aveam televisor Diamant si urmaream programul de doar doua ore din care nu lipsea Telejurnalul lingusitor la adresa lui Ceausescu, cunoscuta-i fata si haraitul vocii sale...

-Pasta de dinti Cristal, samponul cu urzica, sapunul Cheia, revista Femeia, Flacara,Scanteia Cinema, ciocolata Pitic, laptele demachiant Doina, jucariile chinezesti, Dacia, Olcit, ciorapii Adesgo, cremele pentru fatza- Farmec, inghetata la cornet de un leu, cele in forma de pachet de unt, tigari Bucegi, B.T, Carpati, Casa de Moda - Venus,celebrele sticle de lapte, baschetii aceia de la nu stiu ce firma , papusile cu fatza de tampitzica...

- Daca mi-e dor de ceva...Mi-e dor de ciocolatele din vremea aia! De ce oare nu se mai fabrica?

-Eram soim al patriei ( pionier nu am apucat sa fiu) si recitam cu mult patos 'Iubeste-ti patria copile' sau alte poezii inchinate tovarasilor Elena si Nicolae Ceausescu...:)

-La scoala nu incepea lectia pana nu omagiam pe Nicolae Ceausescu 'parintele de aur' care ne zambea de pe prima pagina a manualelor sau din portretul din fata clasei...ufff :(

-Nu aveam voie sa facem glume pe seama Tovarasului....

-Biserica era un subiect tabu...:(

6 comentarii:

  1. Voi aţi fost cuminţi...; noi i-am spart geamul tabloului cu o minge de tenis...

    RăspundețiȘtergere
  2. Super! Asa da, manifest contra!:)) Si nu ati primit pedeapsa ? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Să se pună un geam...întreg...

    PS: în Delta Dunării...

    RăspundețiȘtergere
  4. deci macar pot sa ma bucur ca eu cand m-am nascutr deja comunismul cazuse...bine ca si cand m-am nascut eu era inca greu si nu se gaseau atatea ca si azi dar tot era mai bine...desi sincer, daca intrebi mai multa lume, sa stii ca multi ar vrea sa fim din nou in comunism, dar nu condusi de un despot ca Ceausescu

    RăspundețiȘtergere
  5. Balaurita: Nu era bine in comunism...
    Graham: Ce gluma buna! ;>

    RăspundețiȘtergere
  6. tot ce pot sa spun este ca esti o tipa TRAZNET, ARATI EXCELENT chiar daca te-ai nascut atunci. Si eu vin din acele ere stravechi cand nu se stia de Internet, de mobil, etc.....dar eram mai fericiti..

    RăspundețiȘtergere