sâmbătă, 18 decembrie 2010

Hong Kong



Tocmai am terminat de citit un articol din revista Elle despre Hong Kong si hotelul W. Recunosc ca nu prea stiam foarte multe despre Hong Kong inainte sa citesc acest articol. Doar o persoana foarte draga mie mi-a "facut cunostinta" cu Hong Kong-ul la modul frazei..."este un oras frumos si sigur ti-ar placea" dar fiindca m-a simtit reticenta si fiindca vorbeam pe mess , am trecut la alte discutii... Defapt, eu atunci "inotam in intuneric" :) cu privire la acest superb oras... Iata ca in seara asta cu ajutorul articolului din Elle m-am "desteptat"! Ceva ma face sa cred ca asta este orasul visurilor mele... Am aflat ca in fiecare seara la ora 8 fix orasul "se lasa asediat de cel mai mare spectacol de lasere si lumini din lume conform Guinness Book". Tresalt de emotie la gandul ca am descoperit exact orasul visurilor mele deoarece are o linie panoramica ce iti taie respiratia si chiar mai multi zgarie-nori decat New-York-ul! Acum mai trebuie sa si ajung...acolo. Si daca as ajunge, m-as caza la hotelul W care se pare ca este special. Poate pentru faptul ca la ultimul etaj se afla WET,cea mai inalta piscina descoperita din Asia de Sud-Est. Am inteles ca acolo ai parte de o priveliste magnifica in timp ce te poti relaxa intr-un jacuzzi fierbinte.

Piscina hotelului W...

W hotel este pentru orice turist o bucurie maxima. "Cu camere enorme, peretii din sticla si o serie de gadget-uri high-tech prea complicate pentru a le mentiona, este o oaza de rasfat intr-un oras extrem de agitat"

O banala camera a hotelului W...

Având un climat blând in perioada septembrie-februarie cred ca este cel mai destept moment de vizitat acest oras. Interesant este ca intr-un restaurant chinez, înainte de a comanda, ospătarul aduce gustări, ceai şi condimente (ce vor fi trecute pe nota de plată) si ca majoritatea magazinelor mici nu au etichete cu preţuri pe produse, oferind posibilitatea de a negocia. Cu toate schimbările suferite în ultimii ani, este uşor (chiar şi pentru locuitori) să uite că majoritatea Hong Kong-ului nu are nimic de-a face cu afacerile sau zgârie-norii, trei sferturi din acest oraş fiind de fapt teren rural. Zonele rurale ne transportă în vremea Chinei străvechi, cu temple şi altare, sate de pescari şi mici ferme de legume.
Ce bizar trebuie sa fie, sa imbini traditionalul cu inalta tehnologie! Este un pic "scary" dar in sensul bun al cuvantului. Sa vad cum marea metropola Hong Kong se imparte fie intr-un oras modern si haotic, fie intr-un oras traditional si armonios nu poate fi decat pe placul meu. Ma gandesc ca acest oras nu vrea sa supere pe nimeni ci sa impace atat gustul traditionalist cat si pe cel avangardist. Ard de nerabdare sa ma joc acolo cu ursii panda atat de dragi mie! Abia astept sa-mi cumpar bilet spre Hong Kong si promit sa va destainui toate secretele acestui oras regesc!

2 comentarii: