joi, 23 decembrie 2010

La colindat in seara de Ajun...



O singura data, am mers la colindat in copilarie si a fost superb! Copil singur in tot neamul fiind, nu am avut bafta ca sa am pe cine strange de varsta mea pentru a merge la colindat... Si cum nici prieteni nu aveam de varsta mea la tara fiindca ai mei nu ma lasau sa ies niciodata din curte... Era greu. Asa stand lucrurile, am plecat la colindat in seara de Ajun cu matusa mea care-mi facuse o traista alba... Nu aveam mai mult de sase ani... Emotionata, cu obrajii rumeni si parul balai acoperit cu un fes rosu , incercam sa fac fatza emotiilor colindatului... Nici nu puteam striga: " Buna seara la Ajun, Ca e maine Mos Craciun, Intr-un ceas bun, Hai cu doi! " ... Din cauza fularului prins 'CU FOC' la nivelul gurii de catre mamaia, nasu-mi curgea de la frig... Si cum s-a lasat seara, eu si matusica ne duceam la casele unde erau prezenti si alti colindatori.... ( pentru ca mai erau si oameni ursuzi...) Cantau mai mult ei si la final, ziceam si noi "Hai cu doi!" ca sa ne dea oamenii... :) Scopul era sa vin cu traista plina acasa si sa nu ma fac de 'bacanie'... :) Oamenii ne-au dat bani, portocale, biscuiti, bomboane, ciocolata, nuci, eugenii... Imi pare rau ca acum nu mai pot sa traiesc asta! ESTE DISTRACTIE MARE! La sat se intampla si se traieste cel mai frumos colindat !

P.S: In seara asta, plec spre Alexandria pentrua a face Craciunul alaturi de ai mei si o sa privesc de pe geamul masinii la colindatorii de la sate. Feerie, amintire, nostalgie...

2 comentarii: