sâmbătă, 26 iunie 2010

Castle Peles

Mi-am propus sa vizitez anul acesta toate castelele din Romania. Peles este o mai veche dragoste de-a mea dar pana acum ramane cea mai mare... Vara asta m-am plimbat prin curtea lui si m-am imbatat cu maretia sa exterioara! Norii dansau printre turnuri...

Oricat ne-ar salva istoria trebuie mai intai de toate sa o iubim. Daca o iubim ,o si conservam... Mi-a lasat un gust amar faptul ca la una din statuietele din foto, o parte a piciorului lipsea... Din fericire, acesta este doar un mic si trist detaliu care nu eclipseaza frumusetea curtii castelului de tip Bramantes, construita in cel mai curat stil renascentist.

În 1875 se pune piatra de temelie a castelului, sub care sunt îngropate câteva zeci de monede de aur de 20 de lei, primele monede românești cu chipul lui Carol I.

Zeita de piatra si-a intors chipul ! :)


Relaxandu-ma la unul dintre balcoanele curtii castelului. Oare pata mov din fotografia asta este fantoma cuiva? :))


Castelul Peles are sapte terase decorate cu statui de piatra,fantani si vase ornamentale din marmura de Carrara


M-a amuzat statuia catelului cu papion . Parca are chip de om! :)


Frumusetea domina curtea castelului. Nu fac decat sa admir...

Este unul din cei doi lei care strajuiesc urcarea scarilor spre prima terasa din curtea castelului Peles. De multe ori mi-am sprijinit umarul de capul lui sau l-am imbratisat in incercarea de a-mi captura cele mai bune ganduri...Probabil a ascultat mii de povesti ale turistilor,mii de secrete ale familiei regale si coama lui imperiala a infruntat zeci de mii de ploi,ninsori...

7 comentarii:

  1. În cinematograful din incinta Castelului a vizionat Suveranul filmul Războiul Independenţei...

    RăspundețiȘtergere
  2. vai ce-mi place vampiroaica din balcon :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Catalin:Despre care Suveran este vorba? :)
    Mircea: vampiroaicele sunt si periculoase...cunosti asta? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. o stiu pe propria piele :)te musca de gat frenetic

    RăspundețiȘtergere
  5. Cel care a făcut România independentă...

    RăspundețiȘtergere
  6. PS: Şi ai trecut pe lângă statuia lui...

    RăspundețiȘtergere