miercuri, 30 iunie 2010

Inima Reginei Maria

M-am plimbat pe jos prin tot Branul dar nu am observat nici un indicator care sa arate locul unde se gaseste inima Reginei Maria...Am descoperit absolut intamplator acest loc si nu m-am putut abtine sa nu remarc lipsa de interes a autoritatilor pentru promovarea acestui obiectiv turistic.Acolo te apuca jalea,vegetatia mai are un pic si acopera pana si grilajele de fier. Locul pare abandonat...




Oare chiar este acolo inima reginei Maria?
Scurtul dar tumultosul istoric al inimii reginei Maria se merita mentionat in incercarea de a-mi potoli curiozitatea, daca acolo chiar se afla inima reginei Maria...
Prima oara, inima reginei a fost înmormântată din ordinul ei la Balcic, reşedinţa sa de pe malul Mării Negre. Regina Maria a României Mari a avut ca ultima dorinţă ca trupul să-i fie înmormântat la mănăstirea Curtea de Argeş, iar inima la reşedinţa de la Balcic. După pierderea Cadrilaterului (1940), inima a fost adusă lângă castelul Bran, a doua reşedinţă a Reginei Maria. În anul 1968, comuniştii au spart cu răngile sarcofagul de marmură şi au luat casetele cu inima. Casetele au fost trecute în Tezaurul Istoric al României, iar inima reginei a zacut pe undeva prin Muzeul Naţional de Istorie. Oamenii din Bran au făcut numeroase apeluri ca inima reginei să fie readusă la locul ei, ceea ce probabil ca s-a si intamplat...

5 comentarii:

  1. inima Reginei Maria...
    dar inima ta in ce resedinta doreste sa ramana :P
    fiecare avem un loc al nostru in care ne regasim

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă ajungeai la Muzeul din Vamă, aflat peste drum de ce ai fotografiat...ai fi fost îndrumată acolo...
    Pe urmă, inima nu mai există!
    S-a volatiliza în momentul în care a fost deschisă caseta aurită...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mircea: Inima mea ramane in Anima :>

    Catalin: Multumesc pt info. Acum stiu adevarul...

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase locuri. Abia aştept să îmi fac niţel timp liber să ajung şi eu acolo.
    Inima ta nu poate rămâne în Anima, ea rămâne doar în Animus...
    Aşa cum a mea rămâne în Anima...
    Mă refer la parapsihologie...

    RăspundețiȘtergere
  5. Costea: Sunt multe locuri frumoase in tara asta... M-am referit la sensul etimologic al cuvantului anima. Din punct de vedere parapsihologic, ai dreptate.

    RăspundețiȘtergere