luni, 7 iunie 2010

Schimbarea numelui de fata


Orice femeie care doreste sa se casatoreasca, isi pune intrebarea asta la un moment dat...Sa-mi schimb numele 'de fata' si sa preiau numele de familie al sotului ( din dragoste pentru el...cu Mircea Radu :)) sau sa stau 'in banca mea'... si sa mi-l pastrez pe-al meu, infruntand artileria dura de intrebari sau vorbe pe tema asta? Este o adevarata dilema...de care nici eu nu reusesc sa ma descotorosesc mental. Intotdeauna mi-a placut numele meu, am bifat succese cu acest nume si toate amintirile de pana acum sunt legate de el... Cum sa-l anulez pe vesnicie doar pentru ca sa-i fac lui pe plac? Parca m-as desfiinta...sau cineva m-ar cumpara! Cine a lasat aceasta traditie stupida, sa intre in penele unor barbati si sa le umfle egoul? Pentru unii...'daca nume schimbat nu e, dragoste nu e' si hai sa ne inchipuim trauma unei femei cu un nume de familie decent care in numele iubirii pentru barbatul sau, se sacrifica sa o cheme 'd-acii in colo'... doamna Foamete, doamna Purcel, doamna Tzutzu, Cucu,Curca, Buca,Blegu,Sulica,Jegu,Oasenegre,Buba, Stricatu, Basescu, Boc s.a.m.d ! Dincolo de comic...este traumatizant! ( barbati puneti-va in locul femeilor!) Cand numele tau de fata seamana cu acestea de mai sus (sau suna chiar mai rau) este o binecuvantare sa-ti dea barbatul numele lui de familie. Dar in rest... Probabil iubirea-si va face de cap cu mine in asa hal incat am sa o accept si pe-asta! :) Dar asta dupa ce am sa fac exercitii de acomodare cu noul nume. De la schimbarea semnaturii pana la 'schimbarea capului' :) Numai in somn imi va fi mai greu( subconstientul va actiona precum o ghilotina) Am s-o intreb pe mama cat de repede s-a acomodat cu noul nume. Numele ei de d-ra era Vlad iar acum se numeste Badescu ( ca si mine...) Ma intreb peste cativa ani cum am sa ma numesc ? Eu... 'Noua eu'!

5 comentarii:

  1. Este vorba de libertatea de a alege...
    Nu te obligă nimeni să-ţi schimbi numele...
    fie îl păstrezi, fie adaugi, suplimentar, numele de familie al celuilalt, fie îl schimbi...
    În fond...dacă doi oameni se înţeleg, au ba, asta nu rezultă, automat, din faptul că au acelaşi nume de familie...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate! ' În fond...dacă doi oameni se înţeleg, au ba, asta nu rezultă, automat, din faptul că au acelaşi nume de familie...'

    RăspundețiȘtergere
  3. pentru unii nu e atat de impotant acest aspect (altruist nu :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ca nu ma numesc d-ra Basescu sau Boc. Ma injurau prea multi acum...:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca asta-i chiar o problema pentru tine, cred ca te vei casatori foarte, foarte, foarte greu...sau nu o vei face niciodata.
    Ce ar fi sa incepem sa "negociem" orice traditie cu omul "iubit"?Asta nu mai este dragoste...Mi se pare atat de frivola dilema ta in fata iubirii adevarate incat as forta o comparatie...intre un numar de inmatriculare si cea mai scumpa masina din lume.Ai masina dar problema este numarul de inmatriculare...asa ca dai "eject" la masina.

    RăspundețiȘtergere