joi, 2 septembrie 2010

Biserica Veche - Manastirea Sinaia


Ctitorita între 1690-1695 de spătarul Mihail Cantacuzino, Biserica Veche este un lacas de rugaciune foarte drag mie.

Inauntru, miroase a sfintenie. Am ramas pentru un timp, singura aici dar nu m-am simtit nici o clipa singura si am simtit cum ma cuprinde pacea sufleteasca, veselia... M-am pus in genunchi si am fotografiat interiorul acesta 'tamaduitor'...

Este construita in frumosul stil brancovenesc. La inaugurare, a asistat insusi Constantin Brancoveanu. Parvu Mutu ( zugravul) este pictorul ctitoriei.

Biserica poarta hramul Adormirea Maicii Domnului.

Grupul de turisti (pensionari) sosit cu autocarul din Germania, in fatza Bisericii Vechi. La vederea ei, erau emotionati precum niste copii. Atat de simpatici si cu mult bun-simt...

5 comentarii:

  1. Deosebit de important este portalul bisericii care este sculptat, reprezentând la dreapta pe Moise cu Tablele Legii, şi în partea stângă pe fratele lui, Aaron, cu toiagul înfrunzit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un fost politician român este înmormântat acolo...

    RăspundețiȘtergere
  3. Costea: splendida creatie!
    Frank: :)
    Balaurita: da, si e micuta...
    Catalin: Tache Ionescu :)

    RăspundețiȘtergere