luni, 11 octombrie 2010

Oscarul Romanesc la Opera ...

In seara asta am fost la Opera fiindca a avut loc Oscarul Romanesc - Pentru Excelentza organizat de Fundatia Pentru Tineret Teleorman prin avocatul Liviu Ardeias, de inventatorul Mircea Tudor si de Opera Nationala Bucuresti. Moderatorii evenimentului au fost Carmen Movileanu, Liviu Ardeias si Mircea Tudor.(prima foto) Cand am primit invitatia, nu prea mi-a placut cum suna acest Oscar...Imi parea kitschos, total lipsit de originalitate gestul de a imprumuta numele ceremoniei de la americani ... Trofeul este o statuetă de metal suflată cu aur, replica modificată a celebrului OSCAR al Academiei Americane de Film Holywood, şi se conferă anual. In vremurile pe care le traim, ma gandesc ca orice prilej de a cinsti marile valori romanesti este laudabil chiar si daca se numeste Oscar Romanesc... Mi-ar fi placut sa-l vad pe Radu Beligan ( care a fost laureat) in seara asta dar nu a venit...Trofeul a mai fost decernat neurologului Dumitru Constantin Dulcan, diplomatului Ion M. Anghel, cercetătorului chimist Raluca Van Staden si celor de mai jos.

Atunci cand Mircea Albulescu a recitat din volumul sau de versuri numit 'Ultimele Noduri'... am simtit un nod in gat de emotie! La sfarsit, Maestrul a dat autografe pe acest proaspat lansat volum de versuri.

Jurnalista Cristina Dragotescu la primirea Oscarului...

Cristian Topescu a primit Oscarul glumind inteligent pe seama varstei domniei sale..

Maestrul Dan Iordachescu cantand un fragment de Schumann. Baritonului Iordachescu i-a fost inmanat Oscarul, prilej cu care a anuntat că va lansa în decembrie, la Ateneul Român, un volum autobiografic. "Dacă majestatea sa publicul nu exista, eu nu existam",a spus Dan Iordachescu...

Matematicianul Daniel Tataru la premiere...

Oscarul i-a fost decernat si managerului Ian Tilling pentru acţiuni umanitare.

Pe scena Operei a urcat si Prea Sfintitul Galaction -episcopul Alexandriei si Teleormanului.

Laureat a numeroase premii si distinctii printre care si acesta, Zamfir s-a inclinat politicos si usor timid in fatza publicului cu modestia caracteristica marilor oameni. Daca un gigant precum Gheorghe Zamfir traieste in Romania este un motiv in plus ca sa nu parasesc tara asta...

Nu am cuvinte sa-mi exprim admiratia! Pozele sunt facute din loja... de catre colegul din stanga mea fiindca nu as fi indraznit...Pasiunea cu care canta Maestrul m-a uluit!

A fost pentru prima oara cand l-am ascultat live pe marele Zamfir...Imi parea ca aud in Sala Operei vantul printre crengile de brad sau pasarile cerului! Parca vedeam muntii si colinele Romaniei... Era 'suflarea' naiului sau!

Daca nu te trec fiorii atunci cand asculti naiul lui Zamfir (instrument 'vechi de peste sase mii de ani' -dupa cum spunea domnia sa) inseamna ca nu te poate misca nimic pe aceasta lume...

Nu a fost sala plina. Defapt,niciodata nu cred ca este...

Nu conteaza cu cine am fost la Opera ci doar ca am fost prezenta acolo in seara asta si ca am ciocnit o cupa cu sampanie in cinstea evenimentului. Un popor care nu-si cinsteste valorile este unul mort.

6 comentarii:

  1. imi place Gheorghe Zamfir si Tudor Gheorghe in rest din `brigada veche` nu prea ma misca nimeni...
    P.S Arati splendid !Sper ca ti-a spus-o de cel putin 100 de ori...daca nu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt multe valori...Multumesc pentru frumosul compliment!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anima,

    Multumesc pentru nobletea gestului tau de a face cunoscut evenimentul pe blogul personal. Dincolo de eleganta in care descrii cum ai rezonat cu evenimentul nostru si de estetica desavarsita a imaginilor publicate, initiativa ta de a aloga un spatiu atat de generos acestei intamplari, altfel destul de anonima, ne face sa credem ca eforturile noastre de a organiza un astfel de eveniment, nu au fost in zadar. Daca ar fi sa cordam un oscar si pentru reactie publica la astfel de evenimente, cu siguranta ti l-as acorda tie.

    Multumesc,
    Mircea Tudor

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce surpriza frumoasa sa va descopar pe blogul meu! Cum ati aflat de Anima? Va intorc multumirile pentru frumoasele cuvinte adresate mie, pentru organizarea impecabila a eveniment de luni seara si va asigur ca o sa raman fidela promovarii adevaratelor valori ale tarii ( printre care va aflati ) Colaboram. :)
    Cu respect,
    Anamaria Badescu

    RăspundețiȘtergere
  5. Anamaria, am ajuns simplu pe blogul tau, cautand ecourile evenimentului nostru in spatiul virtual si-mi recunosc placuta surpriza de a-l fi vazut refrectat la modul foarte profesional si realist, intr-o maniera lipsita de "partipri-uri", sau rautati gratuite, asa cum s-a intamplat pe la alte case... sunt de acord cu tine ca valoarea ar trebui promvata cu cel putin aceeasi energie si determinare cu care sunt promovate acum chiciul, violenta si senzationalul de doi bani... in final, spre rusinea mea, marturisesc ca nu prea am inteles semantica, citez; "colaboram" urmat de un punct, apoi de doua puncte si de o paranteza inchisa, nedeschisa anterior!!!
    Cu stima,
    Mircea Tudor

    RăspundețiȘtergere
  6. Sper sa mai popositi pe blogul meu in care postarile rautacioase nu au cum sa-si faca casa ci doar exploatarea inteligentei sub toate formele ei! " Marea nenorocire este ca ne irosim inteligenta." am citit ca spuneati intr-un interviu... Va felicit pentru ideile si priectele geniale dar si pentru rafinamentul spiritual! M-a emotionat nobletea sufleteasca de care ati dat dovada prin implicarea in construirea spitalului de copii de la Biserica Sfantul Spiridon. Am folosit cuvantul 'colaborare' langa care am adaugat acel semn ( doua puncte si paranteza inchisa) fiindca semnifica zambetul in spatiul virtual. Imi cer scuze daca nu a fost adecvat... Mi-ar placea sa promovez prin intermediul blogului si alte evenimente nobile pe care le organizati sau la care participati. Cum momentan am ramas fara job, am timp suficient pentru a scrie.( indeletnicirea mea favorita) La asta m-am referit prin colaborare. 'Viata inseamna a transforma constant in lumina si flacara tot ceea ce suntem si tot ce intalnim' - spunea Nietzche

    Adresa mea de mail este:
    bad_anamaria@yahoo.com

    Cu admiratie,
    Anamaria

    RăspundețiȘtergere