marți, 12 octombrie 2010

Pelisor


Mobilierul si decoratiunile interioare ale Pelisorului au fost realizate in buna masura de catre Bernhard Ludwig, indica un spatiu rezidential tributar inovatiilor miscarilor artistice de la inceputul secolului XX.

O parte din Biroul Regelui Ferdinand... Biroul regelui Ferdinand impune prin solemnitate. Din garnitura mobilierului in stilul neorenasterii germane, se detaseaza biroul din lemn de nuc...
placat cu trei panouri sculptate care infatiseaza castelele Peles, Pelisor si Foisor

Statuia din bronz a Regelui Ferdinand ...

Biroul reginei Maria, amplasat intr-un interior impodobit cu coloane brancovenesti si un camin specific interioarelor romanesti, cuprinde un mobilier conceput de regina. Scaunele si masa pentru corespondenta sunt decorate cu simbolurile Mariei, crinul si crucea gamata.

Usa Camerei de aur... Regina Maria iubea crinii!

Camera de aur, incaperea pivot a palatului, este insolita ca decoratie. Peretii din stuc aurit poarta frunze de ciulini, motiv drag reginei intrucat era emblema orasului Nancy, capitala Art-Nouveau-lui, dar si al Scotiei, locul natal al Mariei. Mobilierul decorat cu elemente celtice si bizantine este pus in valoare si de luminatorul cu forma unei cruci celtice de pe plafon.

Aur pe pereti si in istoria Romaniei...

M-a emotionat acest tablou din care ne privesc visatoare Regina Maria si Printesa Ileana!

Dar si acesta din hol... Castelul Pelisor detine o valoroasa colectie de arta decorativa apartinand Art-Nouveau-ului, printre care lucrari ale unor artisti ca E. Galle, fratii Daum, J. Hoffmann, L.C. Tiffany, Gurschner etc

Intreaga atmosfera respira gustul eclectic si ideile originale ale uneia din romanticele intarziate ale vremii, cum o numea pe regina Maria istoricul american Hannah Pakula.

Camera asta mi-a placut cel mai mult. Din cauza cailor pictati...

M-am indragostit iremediabil de acei cai de pe pereti... :)

Mi-a placut tabloul! Cred ca era un Klimt...

Mi-a placut mult catifeaua rosie, aruncata peste acel scaun...



Acolo manca familia regala.



De-acum, cunoscuta poza! Cred ca era dormitorul uneia dintre printese. Asa se intampla cand o iei pe scari inaintea ghidului ca sa faci poze... ;)
P.S Pozele-s facute in 2008 si in mare graba... Promit sa-mi iau revansa!

4 comentarii:

  1. Regele Ferdinand a murit în curtea Pelişorului..., într-un pat improvizat...

    PS: în loc de cunoscuta am citit celebra...

    RăspundețiȘtergere
  2. pai e si celebra...
    pentru noi...
    stiu ca pentru mine..
    dimineata cand imi aprind un pai gros impreuna cu niste ganduri bune de pe blog parca-mi merge mai bine ziua lol...(sau e doar un efect placebo :p)

    RăspundețiȘtergere
  3. catalin: nu stiam si mai astept informatii... Thanks! Comica faza cu 'celebra' ;)

    mircea: domne' uite un motiv sa nu las blogul asta de izbeliste! Frumos,frumos... Thanks! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. superbe pozele. si eu am fost la Pelisor si mi-a placut foarte mult, e extraordinar de frumos acolo.

    RăspundețiȘtergere