marți, 6 iulie 2010

Fotograful...



Este un hot de frumos pe care-l fura din orice lucru. Te urmareste cu privirea si sta la panda detaliilor tale pe care le analizeaza ca un motan in tintirea prazii. Un simplu click pe butonul aparatului foto si 'te-a furat' pentru eternitate. :> Un magician al timpului pe care-l ingheata in fotografiile sale, insa nu-l poate controla pentru sine in viata de toate zilele... Nebun dupa frumos, pare un iluzionist care umbla cu efectele,cu luminile,cu umbrele si detaliile fiecarui lucru sau om pentru a-l transforma in acel ceva minunat (de regula o poza) care ne face viata mai simpatica. Surprinde clipa si cauta ineditul,frumosul din ea pentru eternitate! Nu ai cum sa nu remarci o opera de arta ( fotografica) chiar daca in secolul asta imaginile ne invadeaza agresiv din toate partile. Un fotograf profesionist stie ca dincolo de valoarea documentara a pozei, trebuie sa se afle si o creatie de exceptie. Probabil, nu este cel mai bogat om de pe pamant d p d v financiar dar in rest... Fotograful este bogat in amintiri,cultura generala si stil. Fiindca el a umblat chiar si acolo unde nici cu gandul n-ai ajuns... Intre fotograf si tine se naste o relatie speciala, intima ca si cea pe care o ai cu doctorul sau croitorul (este importanta comunicarea). Aparent, ai zice ca fotograful lucreaza doar cu trupul tau (de-asta oamenii ies crispati in pozele unora) dar tinta reala (in a atinge perfectiunea unei poze) este sufletul care ride sau plange in ochii fiecarui subiect. Profesionistii citesc omul... De mica ,ochiul sau neiertator mi-a exploatat calitatile si ingropat defectele. Si totul pentru o poza! Recunosc ca am avut si un episod tragi-comic in copilarie cu fotograful Tomitza. De cate ori venea sa ma fotografieze la ziua mea era tragedie, ma puneam pe plans si pana nu pleca, nu ma opream... Vazut cu ochii mintii de azi, Tomitza imi pare simpatic dar atunci ( la cei patru ani ai mei...) ma speria ingrozitor. Nu ma intrebati de ce fiindca nici acum nu stiu, ce-am avut cu bietul om... Dar si el se razbuna si 'ma tragea in poza'cu tot cu plansetele mele. Ce mai radeau ai mei! :) Nu mai stiu nimic de el( mi-amintesc doar ca era cretz si cand zambea i se vedea toata dantura...) dar probabil ca a ajuns un mare maestru in arta fotografica...:) Ca toti cei care au simtul estetic foarte dezvoltat, ma surprind analizand zeci de minute in sir o poza, in incercarea de a nu-i pierde nici un detaliu. Ma intreb cate secrete din arta sa, stie un fotograf... Este fascinant sa lucrezi cu frumosul pe care sa-l exploatezi la maxim pentru a-l crea din nou. Fiindca frumosul vinde, se studiaza, se colectioneaza si se iubeste. Per sempre! Click! :>

2 comentarii:

  1. Dacă opera "nu costă nimic", cum se doreşte în prezent, lucrarea este excepţională, iar cel care a realizat-o este cel mai tare din parcare...

    RăspundețiȘtergere