miercuri, 7 iulie 2010

Mi-e dor!



Mi-e dor de normalitate in tara asta. Mi-e dor sa ma trezesc dimineata cu zambetul pe buze la gandul ca traiesc in Romania...Mi-e dor ca atunci cand deschid robinetul, sa gasesc apa clara si rece precum cea de munte... Mi-e dor ca atunci cand mananc sa nu ma uit panicata la data expirarii produsului ( de cate ori nu s-a intamplat sa cumparati produse expirate din marketurile Romaniei?) Mi-e dor ca atunci cand deschid usa, sa fie cineva care-mi aduce ceva si nu care-mi cere... Mi-e dor la furtuni, sa nu se mai ia des curentul electric... Mi-e dor sa nu mai vad imbecilitati pe post de emisiuni pentru divertisment, la tv... Mi-e dor sa nu mai miroasa urat pe scarile blocurilor din Romania ... Mi-e dor sa nu mai stau cu frica ca se opreste liftul 'cu mine'... Mi-e dor sa nu mai aud manele peste tot... Mi-e dor sa nu mai existe traficul infernal in Bucuresti... Mi-e dor ca romanii sa nu mai 'venereze' Mall-ul... Mi-e dor sa vad barbati eleganti pe strada... (atat ca port cat si ca atitudine) Mi-e dor sa vad cum functionarele de la ghisee imi zambesc si sunt amabile... Mi-e dor sa nu mai vad indolentza unor vanzatoare, atunci cand le ceri informatii despre un produs... Mi-e dor sa vad cum esti angajat pe criteriul competentei si nu pe pile... Mi-e dor sa vad romanii pe strada cum zambesc unii altora... Mi-e dor sa vad atitudini relaxate si fine la romanii care mananca la resturant... Mi-e dor sa calc pe trotuare curate, fara teama ca as putea sa nimeresc 'intr-o bucurie' de la catei... Mi-e dor ca in puburi si cluburi, tinerii sa nu-si mai etaleze cheile de la masina pe masa sau mobilul cel nou ( sau fetele-siliconul, blondul ars si machiajul-tip masca ) Mi-e dor sa nu mai avem pensionari agresivi pe la cozi... Mi-e dor sa merg cu masina pe sosele asfaltate si 'relaxate'... Mi-e dor ca Monica Columbeanu, Adrian Minune, Poponetz, Sanziana Buruiana and CO... sa nu mai tina capul de afis al principalelor stiri ale serii sau sa fie considerate vedete... Mi-e dor sa nu mai existe 'hoti cinstiti' in Romania ( care aspira si la putere sau chiar pun mana pe ea...) Mi-e dor sa vad o piesa de teatru sau de opera fara ca sa fiu nevoita sa ascult si soneriile de la telefoanele unora.. Mi-e dor sa nu mai vad vile-kitsch in tara asta, construite mai ales in zone gen Maramures,Bran... Mi-e dor sa nu mai vad ceasul de pe perete, cand ma rog in Biserica... Mi-e dor ca Bucurestiul sa scape de imensele si penibilele panouri publicitare ( si de blocurile gri ) Mi-e dor sa avem la conducerea tarii un om credincios ca Stefan cel Mare... Mi-e dor sa ma pot duce fara teama pe stadioanele din Romania... Mi-e dor sa nu se mai dea spaga... Mi-e dor ca studentele de la Litere sa nu mai poarte tricouri cu inscriptii lucioase din 'Europa' si blugi cu paiete ziua ... Mi-e dor sa inceteze isteria modei blugilor purtati oriunde si in orice fel (mai ales, la femeile corpolente carora le ies suncile pe strada prin blugii cu talie joasa) Mi-e dor ca in metrou sa miroasa mai bine... Mi-e dor sa vad cat mai multe carti bune citite de oameni peste tot... Mi-e dor sa vad cum 'primaria' nu mai uda iarba din Bucuresti cand afara ploua...:) Mi-e dor sa existe piste special amenajate pentru biciclisti... Mi-e dor sa existe diguri suficiente pentru ca ploaia sa nu ia casele oamenilor... Mi-e dor sa avem salariile celor din Polonia... Mi-e dor sa ne promovam adevaratele valori si istoria... Mi-e dor sa ne exploatam turismul intr-un mod inteligent si sa nu mai gasesc Cetatea Rasnovului inchisa 'temporar' ( de fapt, de ani de zile...) ca anul acesta... Mi-e dor ca o parte din Mass-media sa nu mai fie subordonata intereselor politice si sa se auda vocea ei libera... Mi-e dor ca romanii sa nu se mai 'bucure' la chinezarii sau turcisme lipsite de calitate dar ieftine doar pentru ca pe geamul magazinului scrie 'orice produs la 12 roni'... Mi-e dor ca romanii sa nu mai arunce gunoiul pe geam... Mi-e dor sa nu mai vad 'exoduri' ale romanilor in Italia sau Spania... Mi-e dor ca persoanele care-si spun jurnalisti sa fie in stare sa scrie o fraza lunga si rationala si sa dea o informatie fara traditionalul 'se pare ca'... Mi-e dor sa vad mai mult de doua case de marcat deschise la hipermarketuri...Mi-e dor sa se duca 'moda' arcadelor, gresiei si faiantei peste tot in interioarele din Romania...Mi-e dor sa gasesc spitalele curate si dotate cu aparatura medicala performanta...Mi-e dor ca mana asistentei medicale sa ma ingrijeasca parinteste cand mi-e rau si nu sa ma uite pe holurile de asteptare...mijind ochii dupa bani...Mi-e dor ca profesorii sa intuiasca,indrume si sa exploateze talentele elevilor si sa nu se ocupe cu mancatul semintelor la catedra pentru ca li se taie din salariu...Mi-e dor sa cred ca politia lucreaza pentru siguranta cetateanului...Mi-e dor sa am incredere oarba in justitie...Mi-e dor ca atunci cand suni la Salvare sa nu vina dupa o jumatate de ora...Mi-e dor sa nu mai vad actori valorosi 'murdarindu-se' pentru bani in telenovele... Mi-e dor sa nu-mi mai fie dor!

5 comentarii:

  1. din pacate cred ca vad dura destul de mult pana vom putea vedea din nou lucrurile de care tie iti este dor si poate nu doar tie:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite, o vreme au scăpat de tricourile din Europa :), că au incendiat complexul mai luna trecută...

    RăspundețiȘtergere
  3. Balaurita: sper sa nu dureze cat traim...

    Catalin: i-au dat drumul sau cel putin asa am inteles de pe net...:(

    RăspundețiȘtergere
  4. ti-e dor?si mie...dar avem `alternative`!urasc ceea ce spune americanu` `social compliance` poate eu gandesc asa ca-s tanar si plin de iluzii...i-s constient :P
    asta cu mall-ul,soneriile,vilele,manelismul cine crezi ca-i de vine pentru ele ??MICKEY MOUSE ?:)))tot noi :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Mircea: Care alternative cand aici nu esti sigur de pe-o zi pe alta...Era o vorba: 'Romania e frumoasa,pacat ca-i locuita!' Inca nu vreau sa cred asta...

    RăspundețiȘtergere