duminică, 14 noiembrie 2010

Lolita

Ecranizarea filmului 'Lolita' din 1962, in regia lui Stanley Kubrick.

" Lolita, lumina a vietii mele, vapaie a viscerelor mele.Supliciul meu, suflet al meu. Lo-lii-ta: varful limbii executa o miscare in trei timpi, coborand pe valul palatului ca sa atinga la timpul trei, dintii. Lo, li, ta. "

" Dimineata, ea era Lo, pur si simplu Lo. Cum statea in picioare, un metro cinzeci in sosete. Era Lola, cand purta pantaloni pescaresti. Era Dolly, la scoala, Dolores era ea in imprejurati oficiale. Dar, in bratele mele, era intotdeauna Lolita. "



" Mă ispiteşte însă teribil ideea de a căuta să definesc odată pentru totdeauna magia primejdioasă a nimfetelor. "

" Dacă ar fi avut glas, fericirea mea ar fi umplut elegantul hotel cu un vuiet asurzitor. De ce n-am depus discret cheia "342" şi n-am părăsit oraşul, ţara, continentul, emisfera, globul chiar în acea noapte? E singurul meu regret. "



" A mai fost cineva inaintea ei? Da, da, a fost. De fapt, poate, n-ar fi existat o Lolita daca, intr-o vara, initiatica, n-as fi iubit o anumita fetita. Intr-un principat la tarmul marii. Dar cand? Cand? De mult, cu ani si ani inainte de nasterea Lolitei. Cati ani? Aproape varsta mea din acea vara. Stilul prozei fantastice este acela al unui ucigas.
Doamnelor si domnilor jurati, proba numarul este ceea ce au pizmuit serafimii, dezinformatii, naivii, nobil inaripatii serafimii. Priviti aceasta impletitura de spini. " ( Vladimir Nabokov )




( Ecranizarea din 1998 cu Jeremy Irons, in regia lui Adrian Lyne )

Care ecranizare a Lolitei v-a placut mai mult ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu