joi, 27 mai 2010

Eu cand vreau sa fluier, fluier



Tocmai am terminat de vizionat acest film. Da, merita nota 10! Si nu pentru ca la festivalul de film de la Berlin a primit Ursul de argint ci pentru ca acest film te-arunca atat de real in universul puscariei incat te tii cu mana de scaun ca sa simti daca mai stai pe el... Pelicula e atat de veridica incat ai senzatia ca puscaria ti-a invadat casa, sufletul... ai senzatia ca esti acolo. ( Si pana la urma asta face diferenta dintre un film bun si un film prost...) Nu este un film recomandat pudibonzilor fiindca limbajul puscariei este dur . Eu am rosit de cateva ori la auzul vorbelor vulgare din film dar ma asteptam la asta cand am optat pentru a vedea filmul. Nu am fost niciodata intr-o inchisoare si probabil viata nu-mi va face surpriza sa ma trimita pe-acolo dar am avut dintotdeauna curiozitatea sa stiu ce se petrece intre zidurile inchisorilor. Acest film mi-a hranit curiozitatea si nu a oferit nimic exagerat. Nu este un kitsch fiind atat de bine realizat incat nu mai este nevoie sa te deplasezi pentru a face in inchisoare un documentar. Nu e de mirare: regizorul Florin Serban a ales 17 tineri din randul incarceratilor la penitenciarele din Craiova si Tichilesti. Povestea lui Silviu ( personajul principal din film) este una trista dar complexa. Daca am putea intra in mintea personajului i-am observa toate framantarile sufletesti din care razbat sunetele cuvintelor disperate ca niste pasari oarbe care se lovesc in zbor. Nu vreau sa va povestesc actiunea filmului. E mai incitant sa o descoperiti singuri si sa-mi ziceti daca a meritat sau nu o ora si jumatate din viata voastra. Eu zic ca merita!

5 comentarii:

  1. Mie nu mi-a plăcut finalul...
    Dacă îl făceau americanii, şi el şi ea ar fi ajuns într-o insulă exotică...

    RăspundețiȘtergere
  2. Spectatorul si-ar fi dorit un asemenea final...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu cand vreau sa fluier...fur ?:)))parca l-au prins pe unu` dintre actori la furat a dat o spargere :))uneori viata bate filmul...

    RăspundețiȘtergere
  4. da ... trist! Si asta se intampla fiindca acelui Chilibar Papan ( puscariasul analfabet pe care regizorul l-a luat pentru film)nu i s-a acordat o sansa sa se angajeze nicaieri dupa ce 'uralele' filmului s-au incheiat...Era muncitor zilier. Asta-i partea dureroasa din Romania!

    RăspundețiȘtergere
  5. carte C.Fudulu,,ce sens ar avea americani in acest final de film???? ce tot ai pupati in cur atata pe aia?,,,pupatii acuma ca au nenorocit juma de europa!!!filmul e romanesc si GATA....

    RăspundețiȘtergere