duminică, 9 mai 2010

Nae Ionescu. A fi si a nu fi. Fiinta ca fiinta


' Un individ este prezent numai atata timp cat exista o anumita tensiune intre mine si el. Altfel poate sa stea in fata mea sapte mii de ani si individul nu este prezent pentru mine. Astfel,nu am vazut un om timp de 30 de ani, dar el este prezent. Un alt om sta toata ziua pe capul meu si nu este prezent. Omul exista in functie de ceea ce face el, adica exista in functie de felul cum sunt eu in raport cu el. UN OM POATE SA MOARA SI SA FIE PREZENT. Dupa cum poate sa-mi stea toata ziua sub nas si sa-mi fie absent.Cand contactul cu el continua, atunci prezenta lui este totala.Pot sa fiu sigur ca el nu a murit, ci a trecut ' dincolo'.

D-voastra, daca ati iubi intr-adevar, aveti neaparat nevoie de prezenta fizica? Nu. In iubire inchizi ochii, pur si simplu, si te aduni asupra ta intr-o dilatare enorma.Prezenta este altceva decat aceasta prezenta pipaibila.

PREZENTA CUIVA si dupa trecerea lui din viata insemneaza PERSISTENTA FIINTEI CA FIINTA. Este acel ceva sau acel cineva. Prin aceasta prezenta fata de noi se masoara nemurirea celuilalt pentru noi.
NAE IONESCU - Metafizica

2 comentarii: